torsdag 26 mars 2009

En (o)förmögen kvinna!

Jaha, vad har då hänt sen sist? Svar: inte speciellt mycket.

Lördagen var det ju som jag sagt och visat bandyfinal i Uppsala.
Söndagen var det utedag med skoter och korvgrillning. Och ja, skotern gick sönder! OCH kälken!

Sen har ju liksom veckan ramlat på bara med jobb och tråkiga hushållssysslor såsom bakning, tvätt och annat öken.

Igår morse vaknade jag och kände mig som världens rikaste. Vanlig lön från nya jobbet OCH semesterlön från kiosken! Yippie! Men den känslan gick över igår kväll...
- Skoteravbetalning 2000-
- Räkningar 4500-
- Sparkontot 5000-
Och på lördag ska det STOR-STORHANDLAS! Räknar med att det kommer att gå åt minst 2500- på butiken. Så tomt som det är här hemma har det aldrig varit ta mig fan... Och vi kan ju tillägga att vi har en Tessan som fyller år nästa helg (dubbla kalas) och att vi ska åka till fjälls 4 dar över påsk!

Gud vad jag känner mig negativ! Men när man för en gång skull får hyfsat med pengar så kanske man vill unna sig själv något för några kronor. Jag ska ju inte klaga egentligen. Vi har tak över huvudet, två bilar, skoter (om än trasig för jämnan), traktor, alltid mat på bordet, (oftast) hela och rena kläder och vi har hälsan! Nä, man ska nog vara nöjd egentligen! Vafan gnäller jag över ser jag? Vi har det ju väldigt bra vid närmare eftertanke! Jämfört med många i världen så lever vi lyxliv!!!

/Hulda

Inga kommentarer: