fredag 13 mars 2009

Helg igen!

Jaha, så sitter man då här och har fredag igen!
Ännu en arbetsvecka till handlingarna. Vart tar dagarna vägen.....?!

Har inte bloggat speciellt mycket denna vecka, men orken, lusten och inspirationen har inte visat sig från sin bästa sida. Jag har haft ont i huvudet precis varenda dag den här veckan! Det vete fan vad det beror på?! Har inte haft ork eller lust att göra nånting på kvällarna efter jobbet. Förra veckan var man ju som en Duracell-kanin, höll på och bakade och grejade till 21 på kvällarna. Men den här veckan har jag känt mig som en urvriden disktrasa som slängts i ett hörn! Det kanske är så enkelt att det är förra veckan som kommer efter.................

I helgen har vi inget speciellt planerat. En skotertur imorrn är väl det enda på agendan. Men! man vet ju vad som hände förra gången vi planerade en tur på snömopeden. Kaputt, fini, trasigt! Så jag tror på det när jag kommer hem igen! Hoppas, hoppas, hoppas.... För jag vill verkligen komma ut och prova min nya kamera i dagsljus, med alla roliga funktioner, plus att jag är den enda i familjen som inte åkt på skotran än!

Ikväll blir det Lets dance för mig och Smurf. Vi har laddat med godis, snacks och dricka så oss går det nog ingen nöd på. Jag hoppas verkligen att Samuelsson visar sig från sin bästa sida ikväll (baksidan!) så att han håller sig kvar. Men det är ju inte att ge sig fan på, man har ju sett tidigare program att man behöver inte kunna dansa för att bli kvar. Det räcker med att man stapplar fram om man bara är tillräckligt populär! Trodde att programidén var att man skulle utvecklas under sin tid, men ack så jag bedrog mig....

Imorgon eftermiddag (efter skoterturen?!) är det till att bänka sig och hålla tummarna och heja fram Byn till bandyfinal. Gud, så jag hade velat åka ner till Uppsala om dom går till final igen! Men den ekonomin finns inte just nu. Jag har ju lyckats jobba under alla finaler, och lyssna på radion är ingen hit, så ifjol sa jag att om dom går till final igen ska jag fan ner och kolla. Nu passar det ju ypperligt, men det blir nog ingen finalresa i år heller :(

Nej, nu ska jag kasta in en tvättmaskin. Billigt fredagsnöje :)

/Hulda

Inga kommentarer: