lördag 28 mars 2009

Ja så var det lördag....

Helg igen, med allt vad det innebär. Igår fick jag gå tidigt från jobbet eftersom det var lugnt efter tre och det blev ju Smurfen glad för. Vi åkte ut på kiosken och käkade och skvallrade lite med de gamla jobbarkompisarna, sen blev det ett stopp på Mobackes för lite mys och inspiration. Köpte två fröpåsar som jag ska vidarebefordra till mamma för tillväxt till plantor. Försökte ju driva upp själv ifjol men allt dog för mig.....
Sen åkte vi ut på Karlsson och trängdes med alla andra. Blev väl lite grejer i korgen, klänning till Smurf, en sjal till mig och lite godis.

Kvällen hemma blev lugn. Bakade After eight-muffins, hängde tvätt och tittade på Lets dance-finalen. Och jag måste ju säga det: Värdig vinnare! Det ska ju trots allt handla om den som utvecklats mest, och det hade ju Magnus gjort. Underbart shownummer han avslutade med! Han drev lite med sig själv, och fick in mycket av det han lärt sig under alla veckor. Och för en gångs skull fick Annika vinna! Tvåa i alla år, men nu överst på pallen!

Idag ska vi göra stan. Flumma runt lite i affärer och sen som avslutning: stor-storhandla!
Ikväll ska vi äta gott, Kinamat har jag bestämt! Smaskens!!!! Jag skulle även vilja åka till Ekmans i Alfta och kolla lite, eftersom jag presentkort där. Har kommit på att jag vill ha en hushållsvåg, eftersom många trevliga recept anges med vikt på ingredienserna. Skulle alldeles haft en våg....

/Hulda

Inga kommentarer: