onsdag 11 mars 2009

Utbrott!!!

Efter avslutat arbetspass, med Smurfen där sista halvtimmen, så åkte vi på Hemköp och handlade lite nödvändigheter. Redan där kände jag hur detta skulle sluta! Varför finns det ingen övre åldersgräns på dom som sitter i kassan? Alltså, ibland tar det längre tid i kassan än att handla, och det är speciellt på Hemköp!!
Sen, när man till slut har kommit genom, betalat och packat ner sina grejer i påsen och ska gå ut, så vad händer då? Jo, de här otroligt klämkäcka, övertrevliga personerna från diverse telefonbolag ska försöka övertala en att just dom har bästa telefonerna, bästa avtalen, bästa allt (förlåt Hellmers!)!!! Men om man säger att man inte är intresserad och går vidare så behöver dom väl inte följa med halvvägs ut till bilen och försöka få en med in igen och berätta varför man inte är intresserad!?!

Hem, laga delikat middag som blev pannkaka (snabbt och enkelt), baka en kaka, koka Chili con carne till min matlåda och Pärs lunch, ta reda på ett tvättberg, hänga tvätt, ladda en till maskin och starta diskmaskin!!! Där nånstans bland tvätten fick jag ett veritabelt utbrott! På alla dessa kläder som ligger överallt, grejer överallt, Smurfens rum som ser värre ut än ett flyganfall på Gazaremsan, pryttlar och mojänger, garderober som man drar kläderna ut ur och sen trycker in tillbaka och skyndar sig stänga för att inget ska ramla ut!!!!

Stackars Smurf som fick ta all skit!!!
Har lite dåligt samvete för att hon fick för allt.....

Men det är väl bara att inse: Hellre lite skit i hörnen än ett rent helvete!

/Hulda

Jag ber om ursäkt för min inte så trevliga ton i detta inlägg.....

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag har en känsla av att jag vet exakt vilket kassörska du menar...
Kan lova att jag oxå får psykbryt när man kommer fram till kassan och inser att det är hon som sitter där.
Snacka om tålamodsprövande...