tisdag 5 maj 2009

Ymsenahanna!

Jahapp, så sitter man då här igen. Utan något vettigt att skriva om. Det har väl inte hänt något världsomvälvande de sista dagarna direkt.

Någon matsedel blir det inte den här veckan från min sida, eftersom det är en "mamma-Smurfvecka" och då äter vi det vi känner för. Igår tex så blev vi bjudna på mat hos svärmor, och det tackade vi ju inte nej till! Mmmm, smaskens!

Ikväll så åt Smurfen på Max, jag var inte sugen så jag hoppade det. När vi kom hem så gjorde jag en laxsida i foliepaket så Pär har lunch och vi har kvällsmat i morrn. Just nu står en laddning Dumlemuffins i ugnen. Undrar om jag ska slänga ihop en kladdkaka också? Det är ju kalas på tapeten igen. Smurfen fyller 7 nästa vecka så då ska det väl vara fika igen. Ska även sätta mig och klippa och klistra på inbjudningskorten till hennes "myskväll" hon ska ha ( dvs kalas). Så nu blir det livat igen nästa fredag kväll!

Fick en massa tidningar av grannen Anna i helgen bla Lantliv och Drömhem och trädgård, så nu är jag ganska sugen på att förändra och förnya här hemma. Men inga stora radikala grejer till att börja med, men lite små detaljer. Så igår köpte jag två nya soffkuddar på Karlsson. Det gäller att börja i rätt ände... Så småningom ska jag röja bland alla filmer också. Ut med VHS-filmerna och sen köpa fiffiga "case" till DVD-filmerna. Janne hade det till sina filmer och det var så smart! Ska nog höra vart han köpt dom, om det kanske ska bli ett projekt i helgen?! Eller ett framtida i alla fall. Blev också sugen på att ha gamla "koffertar" och lådor ovanpå sovrumsgarderoberna, men det ska jag nog kolla om det finns hemma hos oss eller mormor, så blir det inte så dyrt... Måste bara komma ihåg att mäta mellan garderoben och taket... Hmm, note to myself!

Nej, nu ska jag klistra och skriva lite kort!

/Hulda

Inga kommentarer: