torsdag 28 maj 2009

Är nog ganska bra jag!

Måste skryta över mig själv! Har varit jätteduktig i två kvällar nu.
Igår var jag och hämtade ut mitt paket från Ellos, (yippie!) så då blev det gardinsömnad igår. Åh så roligt det är att sy till ett fönster som är 4,70 meter långt!? Nae! Gjorde färdigt allt utom fållen i nederkant, som jag gjorde färdigt ikväll. I effektiv sytid så höll jag väl på mellan 2,5-3 timmar i går kväll bara. Det gick åt en trådrulle på 110 meter! Och då var jag ju som sagt inte riktigt färdig heller...

Ikväll sydde jag färdigt och hängde upp dom, och måste säga att jag blev ganska nöjd! Pär putsade fönstren först också. När jag ändå var igång så sydde jag en matchande duk till rumsbordet också! Måste nog klappa mig själv på axeln!

Kvar på min "att skaffa nån gång-lista" till vardagsrummet är:
- massa gröna växter
- två vita krukor
- en vit flätad ampel
- bokstäver till "LOVE" eller "HOME"

Jag hoppas att mitt paket från Clas Ohlsson kommer imorrn, för jag vill ha min DVD-väska nu så jag kan sätta igång och få undan filmerna! Här ska röjas och fejas!

/Hulda

Inga kommentarer: