måndag 18 maj 2009

Helgrapport!

Ja, så har då en helg svischat förbi igen! Tack och lov så är det ju bara 3 dagar så är det ledigt igen. Vet inte hur fredagen blir för mig, men jag håller tummarna för ledigt...

Vad har vi då gjort i helgen?
På lördagen så åkte vi iväg till Hambologen för att kolla in BRC´s första arrangemang, Veteranmarknad. Mycket folk där och kul och gå runt och titta där. Man var ju lite för ung för att ha varit där när det begav sig, men det verkar bli nya chanser i sommar! Efter det for vi ner till Kilafors för att handla lite förnödenheter till pizzan som skulle bakas till kvällsmat.

Väl hemma så kom min mor för att gratta Smurfen, och det gick ju bra. Inga syrliga kommentarer eller suckar eller himlande med ögonen...så det var överlag en trevlig eftermiddag!

Men sen vete det fan hur det gick till?! En par, tre SMS senare så hade vi bjudit ner oss till Tom på grillat! Ja vi fick bidra med lite potatis! Det blev en synnerligen trevlig afton! Trodde det skulle bli bara vi och Tom, men helt plötsligt så var det en massa folk där! Kul hade vi i alla fall!

Igår var vi bara hemma. Och var väldigt rastlösa!!! Igår så blev pizzabaket av i alla fall, och det smakade kanon! Hängde lite tvätt bara och förbannade mig själv på kvällen för då kom jag på massor med saker jag/vi kunde ha gjort. Typ oljat in altan.....eller bakat....

Ikväll så snurrar tvättmaskinen, och jag har tagit reda på det jag hängde igår + två maskiner till. Och det lär väl inte hända så mycket annat rafflande heller så....

/Hulda

Inga kommentarer: