tisdag 25 november 2008

Vinter och elände!

Ja, igår så kom då vintern! Med besked! Det var ett jäkla väder, och på natten trodde jag taket skulle lätta på huset. Det var nåt hemskt vad det blåste! Halt och moddigt var det på vägen när man skulle till jobbet. Jag tycker att det borde finnas en lag som säger att om man inte kan ta sig till jobbet på ett trafiksäkert sätt ska man få stanna hemma ;) Så som väglaget var igår så är man en fara inte bara för sig själv utan för alla andra. Det spelar nästan ingen roll hur försiktigt man kör...det finns alltid andra som överskattar sin förmåga att köra när det blir snö och halt. Jag är då så glad för att Pär inte kör Stockholm den här veckan med tanke på att dom fick det mycket värre än oss där nere. Storm, snö och stockholmare med sommardäck. Dom blir lika förvånade varje gång det kommer snö. "Vadå, vinter i november, i Sverige?"

Idag ska man väl halka sig iväg till jobbet igen då, men sen så är man ledig onsdag och torsdag i alla fall. Då ska man väl försöka julstöka lite, upp med lite gardiner, ljusstakar, stjärnor och tomtar. Ska försöka bana en väg in i förrådet så jag kommer åt grejerna bara. I morgon ska jag iväg och storhandla också. Det ekar tomt i skåpen! Men det blir lätt så när det är storhushåll här varannan vecka. Mat för 8-10 personer är ju inte gratis... Ska ha svärmor med mig också, hon ska köpa julklappar till barnen och måste ha hjälp. Både bildligt och bokstavligt!

Jobbar fredag och sen så är det ledigt i hela fyra dagar. Ska åka till Ullared på söndag och kommer hem natten mellan måndag och tisdag. Då ska vi shoppa loss. Får väl se om jag får ihop några slantar att handla för bara.....Hoppas att väglaget är lite bättre då, men å andra sidan brukar jag kunna sova ganska lätt när jag åker iväg på dom där resorna. I med MP3´n i öronen, gosa in sig i filten och sen ska det inte vara några problem.

Nej, nu ska jag försöka göra något här hemma innan jag ska halka iväg....
HUJ!

/Hulda

Inga kommentarer: