söndag 16 november 2008

Nej nu j....r!

Nu är familjen satt i arbete. Operation sanering har inletts. Här är det ingen rast och vila bara för att det är söndag. Placerade en sopsäck i hallen med orden "släng all skit ni inte ska ha kvar, allt som är trasigt, allt ni inte använder" och med en liten muta på pengar efter avslutat arbete. Dra mig på en liten vagn vilken fart det blev! Här ska röjas! Kasta utan att tänka efter, den devisen går vi efter idag. Det finns ingen ångervecka på det som kastas...

På eftermiddagen så kommer världens bästa svärmor och svärfar hit och fikar. Bakade en tårta igår bara sådär, bara för att jag hade lust och vi måste ju få hjälp att äta upp den....;)

Igår gjorde vi inte så mycket. Det alternativa dagiset hade öppet igår. Vi har ju tre barn och igår så hade vi tre bonusar så det var fulla stugan. Morfar kom på besök och hade som utlovat godis och läsk med sig. Jag bakade som sagt lite igår, var till Kilafors och stödhandlade lite, lagade mat men annars hände det inte speciellt mycket. Men idag....!
Har hängt tvätt, tagit reda på tvätt och som sagt, satt familjen i arbete.


Jo, jag målade färdigt mina blomkrukor igår också så nu ska jag limma fast ett snyggt band bara jag hittar något som passar och sen är dom klar!

/Hulda

PS: Anna: Dumle-fluff var för jäkla gott! Tack för tipset! Det går även göra samma sak med Marianne-godisar vet jag......

1 kommentar:

Mammanna sa...

Bra tips det måste jag prova någondag. kanske som topping på stora chokladmuffins =)