söndag 23 november 2008

Julklappar!

Satt i mitt stilla sinne och började tänka på hur många man ska fixa julklappar till. Kom fram till att det är ganska många! Det är Pär, Erik, Teresia, Tilde, mamma, pappa, mormor, morfar, svärmor, svärfar, "svärfarmor", Johan, Anny, Anders, Anna, Isak, Lars, Joel, Kim och mina tre kusiner (men dom fixar väl mamma och pappa hoppas jag?)... Känns som att det kostar att ligga på topp! Många klappar har jag redan färdiga men många ligger bara på tankestadiet än så länge. Dom ska bara införskaffas. Får se vad jag kan hitta i Ullared om en vecka.... Nu börjar den här tiden när man inte får just tiden att räcka till. Det ska städas, pyntas, fejas, bakas, handlas, klappar ska slås in, man ska springa i affärer i jakt på den ultimata klappen, mat ska fixas, julbord, julfester, lucia, julkort, julblommor... och så ska man jobba emellanåt också!

Men det är ganska mysigt också! Jag skulle inte vilja vara utan julen. Hoppas att det blir en "Astrid Lindgren-jul" i år också! Fulla stugan med folk, mycket klappar, långbord i köket, gemenskap... Jag älskar julen!!!
Till veckan ska pyntet och advents-stakarna fram, om jag kommer in i förrådet förstås. Då smyger sig julkänslan på lite mera påtagligt!

"Snart så kommer Kalle och hans vänner......"
En månad kvar...

/Hulda

2 kommentarer:

Mammanna sa...

Skippa oss det räcker med Isak.. Vi själv tänker satsa på barnen först, men önskningar från barnen mottages gärna =)

/Anna Och Anders

MammaKarin sa...

Micke har redan tjuvstartat nu med belysning ute i trädgården. Håller med om att det är många man ska köpa klappar till. Vi tänker dra ner rejält iår.