torsdag 27 november 2008

...stjärnorna gnistra och glimma.

En kort resumé av min dag efter förra rapporten.
Fick tag på tre par gardiner på Dollar OCH en massa grejer jag inte visste att jag behövde! Glömde dessvärre att titta efter fusk-amaryllisar men det kanske jag hinner i helgen, eller när jag kommer till Ullared. Så samtidigt som jag lagade mat i kväll slet jag fram symaskinen och sydde upp alla, eftersom de var för långa för mig och mina fönster!

När jag kom hem från Bollnäs snodde jag ihop en laddning Hallongrottor och Chokladsnittar, kokade ihop två tryffel-blandningar. En med limesmak och en med mintsmak. Den med lime fick med beröm godkänt av Pär i alla fall. Kanske måste gömma dom annars är dom nog slut innan jul?! Hade tänkt göra Peanutbuttercream-godis också, men jag hade missat köpa jordnötter. Ja det kanske får bli en sak som ska göras i helgen. Tänker även göra biskvier i helgen. Gjorde det till förra julen och då sa jag till Pär att om jag ens tänkte på att göra sådana en gång till får han idiotförklara mig. Jag hade smält choklad långt upp på armarna! Men `påt´igen bara! Förhoppningsvis lärde jag kanske mig nåt...eller inte....

Till kvälllsmat blev det kyckling och ris. Väldigt enkel kyckling: tärna kycklingfileér, så mycket du vill ha. Bryn bitarna i en gryta, häll på matgrädde och krydda efter tyck och smak med Alpnaerings kycklingkrydda. Låt stå och puttra ca 30-40 min på svag värme, klart! Skitgott och jätte-enkelt!!! Det behöver inte bli mer avancerat än så.

I morgon så är det dax att jobba igen, två dagar går lite för fort ibland. Men det är ju bara en dags slit och släp, sen tänker jag vara ledig i fyra. Ska försöka hinna ta reda på lite tvätt innan jag ger mig iväg, måste även ner på banken och fixa lite stålars till söndag när jag åker. Det kan bli lite negativt att åka iväg på shopping utan kosing. Särskilt eftersom jag sparat och gnetat just för detta ändamål!

Nu ska vi golva barn!...(och sen ska jag äta en gråbröds-macka med rödbetssallad och dricka julmust!)
/Hulda

Inga kommentarer: