fredag 7 november 2008

Fredag å ledig....

Jahaja, så var det då fredag igen....och jobba i helgen ska man också....

Har jobbat onsdag och torsdag så den här veckan är den drygare av två som mitt schema består av. Ena veckan jobbar jag fem dagar och andra veckan tre dagar. Det är väl ganska lätt att förstå vilken av veckorna som är den bättre? Men jag är ändå ganska trött på det här jobbet nu. Det är lite drygt att inte vara hemma förrän 19.30 (i bästa fall) på kvällarna. Man kan liksom inte boka upp sig på något eller tillämpa någon form av aktivitet. I början var jag överlycklig över att ha blivit erbjuden ett heltidsjobb bara så där rakt upp och ner, men nu börjar man reflektera lite över vad man håller på med. Jobbet är ofta stressigt, ganska monotont ("kokt eller grillad, ketchup och senap?") och samma, samma folk hela tiden....Inget ont om arbetskamraterna eller "chefen", dom är helt OK. Det är väl dom som gör det lättare att åka iväg och jobba! Men, men, jag har mina krokar ute på ett nytt jobb så vi får väl se. Jag kommer att avlägga rapport så fort jag vet något!

I tisdags så var jag på lite rensningshumör så hallbyrån fick sig en duvning. Oj vad plats det blev! Och hur kan det finnas bara en vante av ett par? Lika stort mysterium som att tvättmaskinsmonstret äter den ena strumpan av ett par. Nu så vet jag att han fryser om ena handen också tydligen! Har lämnat iväg lite vantar och raggisar till dagmamman för användning och bättre behövande (Anna:sparade lite till Isak om du är intresserad?). Och av bara farten så röjde jag Eriks garderob också. Vi kan väl säga att det finns två kusiner som kommer att vara ganska snyggt ekiperade ett tag. De kommer nog inte behöva köpa t-shirtar på ett bra tag framöver. Och i den garderoben hittar man också mycket som är oanvänt, prislappen kvar...
Får se om andan faller på idag för att rensa lite bland gamla jackor och overaller som jag ska lämna in till försäljning, annars får det bli en annan dag.

Vad händer annars? Inte mycket...har ett berg med julklappar som borde slås in men jag är inte på humör än så dom får nog ligga ett tag till.

Idag ska jag hämta ett paket från Panduro med lite grejor som jag och mina svägerskor beställt. Så nu blir man väl lite pysselsugen igen. Får se om det kanske blir något producerat idag eller om det får bli en annan dag. Känner jag mig rätt så vill jag väl göra allt på en gång, och inte vänta till pysselkvällen 28 november! Igår så kom även det vi beställt från Direct Trade så nu börjar det ramla in allt man beställt..."det kostar pengar".

Nej, nu ska jag hänga en tvättmaskin som fått snurra i natt när jag sovit. Måste nog även ta reda på lite tvätt också, suck...

/Hulda

1 kommentar:

Mammanna sa...

ÅÅ vad kul.. nu ksn jag äntligen skär och ha mig med alla LOs =) Ja vantar och sånt kan man inte få för mycket av när det blir vinter och slask.. Super.