fredag 21 november 2008

På denna sidan byn intet nytt....

Har inte skrivit något på flera dar men det beror på att det händer ingenting just nu. Bara jobbar och gör det man gör i hemmet. Har varken råd eller ork att göra några utsvävningar. När jag kommer hem från jobbet så blir det en stund vid datan, sen duschen och duns! ner i soffan och titta på TV. Ska väl försöka baka nåt idag, och lovade hämta Tilde på skolan idag. Vi ska väl handla lite grann och sen är det tjejmys. Lite godis, chips och Idol.

Just nu går diskmaskinen så jag kan inte köra tvättmaskin (lite vajsing i el-kopplingarna i det här huset) för då smäller säkringarna. Men jag kan ju göra några kakdegar så jag kan baka sen. Det är ju dags att börja tänka på julbaket för att hinna med. Man ska ju jobba så läng som möjligt före jul. Dagen före julafton säger jag "God jul" till holken 19.30 och åker hem. Så man kan verkligen säga att jag jobbar in i det sista!

Det börjar bli mycket att tänka på nu före jul. Så mycket att jag tar till min metod som jag brukar göra när det blir mycket att tänka på: kom-ihåg-listor till allt! Julmaten, julklappar att köpa, julklappar som är inslagna, saker att göra, saker att införskaffa... Sen så är det bara att stryka över eller bocka för!

Vi passar på att gratulera hemmansägare Tom till husköpet! Inga problem för den släkten med julklappar där inte..............

/Hulda

Inga kommentarer: