torsdag 27 november 2008

Midvinternattens köld är hård....

NU SÅ!

Nu kan Karl-bertil, Kalle och alla dom andra komma! Nu så är det pyntat och klart, stakarna står i fönstren men kulorna sitter inte i grenen än. Det får bli lite närmare jul först innan granen ska in. Det är jobbigt att pynta och dona, speciellt när man 6 stora lådor med julpynt. Och inte blir det mindre grejer i dom från år till år. Man kan ju inte låta bli att köpa något nytt varje jul, ungarna kommer hem med diverse diffusa tomtar, kottar och smällkarameller! Men det blir så mysigt när det är klart!
Jag hatar att byta gardiner, för ni som vet hur det ser ut här hemma vet ju att jag har två stooora fönster och det är väldigt jobbigt att byta dom gardinerna själv. Man blir lika trött i armarna som efter ett Vasalopp där man stakat de nio milen. Nä, inte riktigt men nästan. Det är grymt jobbigt! Har några rum kvar att byta i, tjejernas och sovrummet. Ska upp på Dollar en sväng och kolla på deras utbud utifall jag hittar något mysigt. De gardinerna jag har till dom rummen är inte sådär jättejuliga men de har funkat. Sen så vill jag kolla om de har fusk-amaryllisar i någon form. Har en jätte-vas i guld i sovrummet och den är det solrosor i just nu, men det känns inte riktigt rätt vid den här årstiden ;)

Sen så ska jag åka in på handelsboden och kolla om hon har sålt något av det jag lämnade in. Har även hittat lite mer grejer som jag ska lämna där. Blir väl även en sväng till någon affär för ett stödköp av julmust. Glömde köpa det igår när jag storhandlade och när jag skulle äta en gråbröds-macka med rödbetssallad igår kväll så fattades det något!

Nej, nu ska jag byta lite kläder och fara så att jag hinner hem och baka lite, och även försöka hinna med att göra några tryffelsorter till jul!

/Hulda

Inga kommentarer: