fredag 14 november 2008

Rivstart!

Fredag morgon och man är pigg som en lärka, fast man inte hade vett att lägga sig i tid igår. Kanske för att det är FREDAG och man är ledig i helgen!
Upp med ungar, ge dom frukost, fixa kaneläpple till Smurfen i fruktlådan och vips! mitt i alltihopa så kommer grannen C med vin som jag vunnit. Tre flaskor, tackar! Iväg med ungarna till bussen, ja inte Teresia då som är hemma och har ont i halsen :( Men hon ska vara med farmor idag så det faller inte på min lott idag heller att vabba!
Hem, slänga ihop en kladdkaka, sy upp ett par byxor, fixa lite fika till Erik och hans kompis som åker hit efter skolan idag, och allt detta före 8.30! Hej vad det går! Tänk vad saker man kan få gjorda bara man sätter lite fart, men sen har jag miljoner andra saker som borde göras men det är sånt som tar lite tid. Och jag skulle ju hellre gjort som Anny idag: åkt till IKEA. Inte för att jag har några pengar att handla för men ändå!

I helgen ska jag väl ta tag i Brolins julbordet. Det är bokat och klart men alla anställda ska väl få inbjudan så den ska skrivas. Sen gav jag Pär i uppgift att kolla med transport till den aktuella platsen idag. Så vi får väl se hur det blir.
Pratade med pappa igår och han kommer nog ner i helgen en sväng. Snäll som han är så skulle han sponsra barnen med lördagsgodis och läsk, eftersom vi ligger lite efter ekonomiskt just nu. Vi kom fram till att han och jag ska försöka åka till Valbo nån helg. Han behöver hjälp med julklappar till barnen och han är helt idélös på den fronten så självklart ställer man upp! Jag vet ju ungefär vad ungarna vill ha, men jag tror att inte ens "murfar" har råd med två mobiler á 2500- styck åt Erik och Teresia. Dom är helt insnöad på att dom måste ha nya mobiler! Dagens ungdom!

Nej nu ska jag starta diskmaskinen och se om sjuklingen vill ha frukost!

/Hulda

Inga kommentarer: