torsdag 2 juli 2009

Vad göra?

Det är så varmt! Just i denna skrivande stund har vi 28 grader i köket och det är ganska svalt! Lägg på några grader i sovrummet så förstår ni att man inte har någon större lust att gå och lägga sig! Och man sover ju som ett .. ja ni vet vad jag menar?! Påföljden blir ju att man är gristrött hela dagarna på jobbet och kommer in i andra andningen på kvällarna runt 22, men då är det ju lite sent att ta sig för något. Vad gör man då? Jo man sätter sig framför datan och surfar bort nån timme i förhoppningar om att det ska bli svalare så att man ska kunna få sova kanske fyra timmar en natt i alla fall....

Men i morgon är det i alla fall fredag! Som jag längtat efter den dagen hela denna vecka. Det känns som om jag jobbat två veckor på en, om ni förstår vad jag menar?! Det är lite mycket på jobbet nu när H är på semester. Det blir långa dagar eftersom jag är där tidigt och gärna blir kvar lite längre också för att inte ha så mycket kvar till dagen efter. Men man ska väl överleva det här också!

I morgon kväll är det Tjejkväll här. Jag vet inte ett dugg om hur många eller vem som kommer men jag hoppas det blir mysigt. Det blir väl du och jag Elin, gulle dig! Pär jobbar ju så det gäller att passa på en sån kväll. Smurfen är ju hemma, men hon är ju också tjej så det får väl gå i alla fall!

Det har jag glömt att berätta. Mamma kom ju hit i söndags innan vi åkte och badade, och jag vet inte vad det är med henne? Solsting kanske? Hon hade varit på Ekmans i Alfta för dom hade nåt 6-årsjippo, med bra priser på Didriksson-kläder, och köpt regnställ, ett till Erik och ett till Smurfen. Byxor och jacka gånger två för det facila priset 250-!!! Veckans fynd!!! Jag fick tre par skor som hon hade köpt förra sommaren och inte kunde ha längre! Tjejerna fick en kasse garn till sina fingervirkningar. Och så hade hon varit på en av blomaffärerna i Edsbyn och köpt två zink-krukor till mig! Och så hade hon stickat tröjor, en till Erik och en till Pär, och så höll hon på med en långkofta till mig! Och ikväll kom hon hit med en kasse kläder till tjejerna! Det var visst rea på Linneas så hon hade fyndat lite! Vad har hänt? Från att inte haft kontakt med oss på några år, till att bete sig så här? Är det sitt dåliga samvete hon ska bedöva kanske? Ja jag tackar ju och tar emot i alla fall....

Oj, vilket långt och (kanske) tråkigt inlägg det blev med en massa text bara, men det bjuder jag på!

Simma lugnt (och använd solskydd)!

/Hulda

Inga kommentarer: