tisdag 21 juli 2009

Turista i närområdet!

Igår var det en sån där dag när vi bara hade skittråkigt! Hade ingenting att göra och var bara väldigt rastlös. Då beslutade vi (jag) att vi skulle ta en tur med bilen. Vi for till Glössbo möbel för jag var på jakt efter vita bokstäver. Visst fanns det men jag var inte nöjd med utbudet, de var för små eller för stora och för dyra. Men jag fyndade en klocka till köket i alla fall där!
Vi for till Rengsjö istället och svängde in på Majas (http://www.majascafeopresenter.com/) eftersom vi aldrig varit där. Men jisses vilken butik! Hur mysig som helst, och mycket grejer till humana priser. Och där hittade jag mina bokstäver! Så nu står det "HOME" i vår hall. Blev glatt överraskad över utbudet och till och med Pär blev imponerad. Men det var nog mest på grund utav den personliga delen av trädgården, ett litet Thailand!
Sen for vi vägen över Växbo in mot stan men det var så grymt mycket folk vid Trolldalen/Växbo kvarn så vi for förbi bara. Men det är ett ställe som kan rekommenderas! Både för barn och vuxen.


På kvällen hade vi bara tråkigt och var än mer rastlösa. Ville åka någonstans och hälsa på någon, men när det är semester och man har tagit nån öl så finns det ingen som kan skjutsa oss. Men! då ringde Yommy och Yannelie och hade fått chaufför och ville komma och hälsa på oss! Ja tack sa vi då! Så världens bästa Yommy och Yannelie kom hit och vi drack lite öl och bara surrade. Skitkul!!! Klockan blev väl kanske lite väl mycket innan vi hade vett att göra kväller, men vadå, har man semester så har man! Inga tider att passa, inga måsten att göra.
Idag ska vi nog turista i Alfta kanske. Vi ska hämta Tessan på Granberg och sen far vi nog till grannkommunen!
/Hulda

Inga kommentarer: