söndag 26 juli 2009

Bakdag idag!

Eftersom man var städad igår så tänkte jag redan när jag satt på Krokanen att söndagen skulle bli en bakdag. Så sagt och gjort när man vaknat till. Började med att baka en långpannekaka med vit choklad och hallon (ej på bild), sen blev det Kanelkakor (till vänster på bilden ovan), sedan Syltkakor (till höger) och Björnbärsmuffins (längst ner).


Sedan skulle jag prova något nytt tänkte jag som jag varit sugen på att prova- Focaccia.
Det blev två sorter, en med tomat och basilika, och en med röd lök och timjan. Så gott blev det! Vi grillade till kvällsmat och dom blev klar lagom till maten och det passade jättebra till grillat, men Pär sa att det skulle nog passa bra som picknicksbröd med lite rött vin och en filt. Vi får väl testa nån gång, för det var nog inte sista gången jag bakade sånt bröd!


/Hulda

Inga kommentarer: