söndag 19 juli 2009

Första semesterdagen!

Hade ju världens tur med vädret igår. Mellan 10-17 var vi på stranden och bara njöt av livet! Det var en dag fylld av sol, bad, vattenskidor, sällskap... Tyvärr så hade jag inget batteri i kameran så det blev inga bilder tagna på dagen. Mogge svängde in med sin V8-båt och jag måste ju säga det, att något mer manligt än det ljudet får man leta efter!
På kvällen hade vi sån tur att vi blev bjudna hem till svärmor och svärfar på mat. Alla bröder med familjer var där och det blev en trevlig stund. När vi skulle åka hem, och det var jag som körde, så hann vi bara svänga ut på vägen mot Kilafors så höll jag på att klippa en hund. Läskigt! Han kom rakt ut i vägen så det var bara att nita och blinka med hellyset åt mötande bilar! Hunden var helvit, absolut helvit och när den tittade på oss så hade den helskumma ögon. De var grön-grå-vita! Helmysko! Och det var ingen ras jag kände igen heller...
Här är det underhåll av Annys bil, hennes nya Suzuki!


Vi hade köpt med oss bananer till mästerkocken. Flamberad banan med glass- så gott! Det blev en favorit i repris från förra sommaren när vi var där och åt.



När vi kom hem så rensade tjejerna rabatten på framsidan. Jag förstår inte vad det tagit åt dom!? Dom rensar, städar och donar- frivilligt! Vi har inte sagt åt dom att göra något av det!!!
Roger kom över på nån öl och det blev lite surrande i köket, innan vi gjorde kväller.
Vaken tidigt idag och funderar på vad man ska göra eftersom det inte är så fint väder. Men det blir väl lite bakat kanske, ta reda på en massa tvätt och lite andra husliga bestyr.



/Hulda




Inga kommentarer: