lördag 13 juni 2009

Skolavslutning!

Ja, igår så var det då skolavslutning. Så då är det sommarlov nu då, igen! Till hösten börjar Erik sjuan, Teresia börjar fyran och Smurfen börjar i ettan. Jisses vad tiden går!
Igår så jobbade man några timmar och sen stressade man iväg på skolavslutning och efter den så blev det mat på Max med alla våra barn, Joel, Kim och svärmor. Lyckades få dom att ställa upp för ett kort utanför Max!
Igår kväll var det meningen att jag skulle köpa med mig Kina-mat hem för att överraska barnen, men när jag kom dit visade det sig att det var stängt! Pärsk!!!! Så då blev det till att gynna den lokala pizzerian i Kilafors istället...inte riktigt vad jag var inställd på men det gick ju det med!
Igår kväll kom Anders och Anna med barn hit och hälsade på en sväng. Och när dom åkt så kom Tom hit, och åt upp vår överblivna pizza. Han var nog lite hungrig!
Idag blir det väl till att åka iväg och handla till kvällens grillning. Det är ju bara att hoppas på uppehåll i vädret just då. Ska väl slänga på nån fläskfilé, lite grönsaker och kasta ihop en potatisgratäng och lite annat smått och gott. Mmm, nu blir jag ju hungrig...
/Hulda

1 kommentar:

Mammanna sa...

Åå det lät SÅ gott.. Här blir det nog kycklingpaj eller gryta. Försöker få tag i en grävskopa =D så grbbarna kan ut och röja av sig lite runt huset och så klart göra mamma glad :-p