söndag 14 juni 2009

Men ge sig nån gång då!

Jag blir vansinnig! Hur mycket och länge ska det regna egentligen? Alltså, himlen måste snart vara tömd på regn, och då måste ju det betyda att det blir sol resten av sommaren eller? Det regnar rakt ner, från sidan och ibland är det nästan så att det regnar underifrån också... Det värsta med det här vädret är att man blir så apatisk, det blir ingenting gjort hemma. Man har ingen energi att använda. Fast man har hur mycket grejer som helst som man kan göra inne, men lusten och orken vill inte riktigt infinna sig!

Vi gjorde inte så mycket igår heller. Jag bakade i alla fall en Jordgubbskaka! Var upp till Bollnäs på eftermiddagen och handlade till kvällens grillning. Sen blev det i alla fall ett race i köket. Gjorde potatisgratäng, skar grönsaker till grillningen, gjorde Västerbotten- och basilikabröd, mmmm smaskens! Sen kom vår matgäst Tom och då blev det lite surr och cider före maten. Och sen blev det surr, cider och öl efter maten. Var över till Roger och gjorde ett besök i baren där. Fick en jättegod drink som Roger aldrig kommer kunna återskapa och kastade lite pil. På det stora hela en trevlig kväll! Många skratt blev det som vanligt när Tom är med!

Och idag, som sagt, har det inte blivit ett vettigt handtag gjort. Erik har Felix här, mamma har varit hit med en j-a massa blomplantor, garn och två stickade tröjor. Så nu vet ju jag vad jag har att göra imorgon kväll efter jobbet. Frysa i garaget och plantera blommor! Men det är nog lika bra att låta de färdiga krukorna stå kvar i garaget annars blåser och regnar allt sönder bara! Men jag måste in på Mobackes och köpa fler Lobelior för sådana hade hon inte så många, plus att jag ska ha lite andra plantor också där för mina ideér. Hade ju velat vara ner på Plantagen för det finns ju lite mer att välja på där och att priserna är lite humanare!

Måste bara lösa matproblemet för kvällen och sen blir det nog filmkväll. Har köpt Bolt åt ungarna så det kanske blir den som visas i afton. Vill egentligen inte göra nåt alls men men...

/Hulda

1 kommentar:

Anonym sa...

Kan du inte lägga ut receptet på brödet!