onsdag 24 juni 2009

Härligt med sommar!

Ooh, så härligt det är när det är sånt här underbart väder! Och man får sitta inne på ett kontor hela dagarna... Hörde ni ironin?! Men då är det ju tur, att när man kommit hem och fixat mat och plockat undan, så kan man helt enkelt ta lilla laptopen med sig ut på altanen! Lyssna på traktorerna, fåglarna som kvittrar och bara sitta i solen och ändå surfa runt! Och som det såg ut på väderleksprognosen så kanske jag får njuta lite av solen på dagtid i helgen jag med! Hade mina funderingar på Valbo, men är det så här fint väder så hoppar jag definitivt över det...

Efter jobbet igår jobbade jag hemma så att svetten rann. Jag lagade mat, och samtidigt som jag gjorde det så dammsög jag huset. Efter maten så blev det snabb svabbning av golvet, ut och hänga en maskin tvätt, ta reda på 3 maskiner, vattna blommor inne och ute plus växthuset. Sen var jag helt genomsur av svett! Då var en dusch väldigt uppskattad i alla fall!

Just nu har jag en kladdkaka i ugnen. Den kastade jag ihop innan jag gick ut och satte mig, så det börjar väl bli läge för att kolla den snart, så att det inte blir chokladskorpor helt enkelt!

/Hulda

Inga kommentarer: