onsdag 10 juni 2009

Å det regnar å regnar...

Alltså, vilket hemskt väder! Inte konstigt att man bara vill bädda ner sig och vakna upp på en solig sandstrand i ett varmare land... Kallt, grått, blött och hemskt tråkigt! Tycker verkligen synd om alla studenter och alla barn som ska ha skolavslutning den här veckan (däribland våra tre)!

Ikväll har det städats här hemma. Till och med barnen har städat sina rum?! Fråga mig inte hur det gick till, men när jag kom hem så hade dom redan börjat städa. Det blev mycket skräp om man säger så, så det är tur att sopbilen kommer imorrn. Jag grejade mat under tiden och drog igång en tvättmaskin, men sen smet jag en stund och la mig i solariet. Mmmm, så skönt!!! Varmt och härligt! Och när jag kom hem så slängde jag ihop en kladdkaka, hängde tvätt, tog reda på tvätt och laddade en maskin till. Har även hunnit med att röja sovrummet. Är otroligt dålig på att hänga in kläder tillbaka i garderober när jag provar. Allt blir kvar framme med resultatet att jag har världens största klädhög på min byrå, som anfaller så fort jag ska ta en tröja till exempel. Men nu så är det ganska undanplockat och lagt i tvättkorgen!

Imorgon ska jag försöka komma iväg och köpa blomplantor. Åtminstone till framsidan på huset, som syns från bygatan! Måste försöka få Pär att åka och köpa jord och leca också... Jag brukar alltid ha JÄTTEMYCKET blommor ute på somrarna så ska jag leva upp till det i år också så måste jag börja plantera snart. Har lite ideér för detta år som ska provas. Vi får väl se... Pär brukar säga att det ser ut som en filial till Mobackes här hemma på sommaren...I växthuset har allt jag sådde börjat komma upp också. Även timjanen som jag var lite skeptisk emot, eftersom jag aldrig sått det förr, men den kommer upp så grön och fin! Men jag vill ha fint och varmt väder om jag ska hålla på för det blir så trist och kallt och stå i garaget och plantera. Jag vill ha sol och värme!!!

Undrar om det är dags att sova nu så man är lite pigg imorgon då?

Måste avsluta med att säga (i förväg):

GRATTIS SYSTER STRIDH TILL STUDENTEN (i morgon torsdag)!

/Hulda

Inga kommentarer: