söndag 7 juni 2009

Dop!

Igår var vi på dop för lille Jacob i Sävstorpet. Svinkallt! 8 grader bara...
Av någon konstig anledning så blir det fokus på Isak efter ett tag, när han morskar på sig och börjar "showa" lite.
Efteråt blev det fika och paketöppning hemma hos Anders och Anna.
Ser ni bekymmersrynkan i pannan hos Isak och Anders? Sådan far, sådan son...

På kvällen igår blev det inte mycket gjort. Lagade mat och kollade på "Vi hade i alla fall tur med vädret igen" som vi fick låna av svärmor och svärfar. Den var ju ganska rolig, Gösta är alltid Gösta om man säger så! Ikväll skulle jag vilja se "Småstadsliv". Någon som har den och kan tänka sig låna ut den?
Det blev mest bara tv igår kväll. Svor lite när jag upptäckte att det var Magnus Betnér på femman och vi hade missat nästan hela! Det blev kväller tidigt igår, runt midnatt. Ja, det är tidigt för att vara oss en lördag...
Idag ska Smurfen iväg på kalas och jag ska ta tag i tvätthögen jag ignorerat hela veckan. Kanske det blir bakning i någon form. Är lite sugen på att göra Toblerone-muffins...
/Hulda

1 kommentar:

MammaKarin sa...

Vi fick iväg på en förhandsvisning av småstadsliv 2 igår. Jag är INTE imponerad av filmerna, kanske var det för att det var Alfta och Edsbybor som var på festen som skrattade hela tiden, men det kanske också är för att jag inte känner en enda kotte som är med heller och inte uppväxt med dialekten. Tja vad vet jag, eller så har jag kass humor ;-)