torsdag 4 mars 2010

Husmor!

Ja, det är vad jag känner mig som den här veckan!
Tycker att jag har inte gjort annat än varit i köket den här veckan. Bakar inför mitt eget kalas i helgen och då kan jag ju passa på och provbaka till en beställning jag fått nästa helg! Det blir några sorter att beta sig genom... Så vi får se vad betyget blir bland släkt och vänner i helgen, om jag måste hitta på nåt annat att baka eller om det funkar!

Ikväll mitt upp i allt kom jag på att det var länge sen jag hade tacopaj hemma, så det blev till att kasta ihop två såna också. Det är ju så himla lämpligt att ha i frysen, i färdiga portionsbitar. Det är ju inte alla dagar man får matlåda med sig till jobbet så då kan man rycka en bit med sig bara!
Har ju även bokat tvättstuga ikväll, kanske inte så genomtänkt men ett väldigt nödvändigt ont! Har inte tvättat på ca 2,5 vecka så då är det väl dags, men jag har bokat 4 av 6 maskiner så det ska väl gå ganska snabbt och beta sig igenom högen tycker jag.

Och kors i taket, har tagit mig iväg till solariet några gånger den här veckan! Guuu så skönt! Lite värme, ljusterapi och avslappning. Är det bara jag som somnar i ett solarium så fort jag lägger ned huvudet på den lilla kudden? Jag vet inte vad det är men jag tvärslocknar! Skönt är det att sova dom där minutrarna men satan så kallt det blir när det slocknar! Och peppar, peppar, än har jag inte vaknat med ett sånt våldsamt ryck så jag slår skallen i himmelen ovanför!

I morgon kväll blir det till att göra smörgåstårta och några vanliga tårtor. Har inte riktigt bestämt mig vad det blir för vanliga tårtor, men det blir säkert nåt med grädde i alla fall! Det blir smörgåstårta på dan för släkten och på kvällen blir det... nej,det ska jag inte tala om här och nu! Kan ju vara nån som kommer på kvällen som läser, men jag tror inte nån behöver gå hungrig i alla fall! Så på lördag kväll blir det fest, och snäll som Pär är så får jag ha den ute i Hårga. Så slipper jag vara i min lilla holk och störa grannarna...skulle nog bli lite trångt här också...

Nej, nu ska jag återgå till köket och fortsätta min bakning. Behövde bara få en liten paus i arbetet!

/Tina

Inga kommentarer: