fredag 12 mars 2010

Fredag!

Har idag gjort undan en massa så slipper man ha det hängande över sig i helgen. Har städat, bytt gardiner i sovrummet, handlat, varit på stan, möblerat i Smurfens rum (gjorde mycket själv hon också faktiskt), lämnat iväg fikabeställningen...

Har idag varit på biblioteket med Smurfen. Hon lånade böcker men jag hittade inget, men jag letade inte heller direkt... Hade ju bestämt att vi skulle bowla idag, men när vi kollade klockan halv ett om det fanns nån ledig bana så fanns det ingen förrän fyra! Så då gav vi upp det, och bestämde att det blir Söderhamn och bada imorgon istället. Det dög ju det också... ;)

Ikväll är det hon och jag i holken, så vi har donat till det med Kycklingtacos, gjort milkshake och har jätteskålen med godis på bordet! Så det blir väl Let´s dance ikväll antar jag, man har väl inte så mycket val. Hon sitter framför tv´n just nu och jag sitter framför datan och poppar Baseballs på Spotify! Funderade på att dra iväg en beställning ur Haléns, dom hade så mycket snyggt till holken nu! Mycket i vitt!!!

Var ner på jobbet en sväng idag och då hade Dale fixat två små kabeltrummor till mig. Så det kan nog bli ett projekt i helgen, att måla dom vita och få dom snygg. Ska springa in på ÖB imorrn och köpa vit (!) färg och penslar. Håller tummarna för att det bli bra, och som jag tänkt mig! Blir det bra kanske jag lägger ut bilder senare... annars hamnar dom på tippen eller i nån kase.

Såg hos Frida F att hon beställt så fina väggord, och då var jag tvungen in och kolla en sväng jag med. Och då såg jag att man kunde komponera egna ord! Aha, snilleblixt! Tänk att få mötas av "Det som inte dödar härdar" i hallen när man kommer in till mig! Eller en tavla ovanför tv´n med mitt motto på! Tål att tänkas på... Du hittar dom hos http://www.unikdekor.se/. Jag har aldrig varit ett sånt stort fan av väggord, men det här vore klockrent för mig! Vi får väl se vad det blir, om det blir nåt eller....

Nä nu har jag svamlat nog för en stund!
Ha en trevlig kväll!

/Tina

Inga kommentarer: