fredag 26 mars 2010

Snart så..!

Har som vanligt inte gjort så speciellt mycket. Blir inte så mycket gjort när man har Smurfen varannan vecka. Är synnerligen glad och tacksam för att jag får ha pappas bil tors-lör när han är ute på båtresa med sina polare. Känns skönt att glida runt i Passat istället för Golfen...!

Har ikväll satt upp nya gardinstänger i köket till mina nya gardiner jag beställt, vit kappa med broderade hjärtan och cafégardin som är blå-vitrutig. Blev bra faktiskt! Var även in på Björkmans idag och gjorde två små fynd, en vit liten skål med tillhörande sked och en vit ljuslykta med glasskärm. Små, små detaljer som faller på plats. Har även införskaffat en vit paradhylla som ska sättas upp i köket, men det hade jag inte verktyg för. Och nu har jag kommit på vad jag ska ha på väggen bredvid mitt vitrinskåp i köket: gamla skolplascher av svenska floran. Kanske inte jättestora, utan lite mindre, men det skulle göra sig jättebra där!

Har även en bra idé till en tavla i vardagsrummet på gång men jag måste hitta en ram först så jag har mått att gå efter. Måtte det gå i lås! Skulle ha viljat varit på Majas en sväng och tittat, men risken är att man blir ruinerad!

Nästa helg, påsken, tar vi bilar, släpvagnar, skotrar och annat pick och pack till Nysätern igen. I år ska vi på 40-årsfest där. En i gänget fyller år och har förlagt sitt firande uppe där så vi blir runt 30 pers på gården! Blir nog ganska så nice! Och i år har vi inte sämsta skotrarna i alla fall! Låångt ifrån! Hoppas bara att det blir lika bra väder som vi hade ifjol, så man kan gräva ner sig i en grop i snön och bara sola, sippa vin och ha det mysigt! Lääängtar!!! Och så att vi får en massa härlig skoteråkning också förstås!

/Tina

Inga kommentarer: