måndag 29 mars 2010

Helgen!

I lördags var det en tur till Gästrikland som gällde. Skulle lämna pappas bil i Tönnebro så då var det lika bra att åka på en shoppingtur också. Eller ja, shopping och shopping blev det väl inte heller... Kom hem med två blompinnar a 20-/st och tre matkassar från Willys! Det var väl det som blev handlat för egen del. Ja, present åt Teresia blev det köpt också men jag kan ju inte skriva vad eftersom hon läser bloggen!!!

Det blev en del bilåkning, avklarade Gävle, Valbo och Sandviken... Men hade ju inget annat att göra ändå så. Kvällen blev lugn, gjorde kycklingtacos, tittade på Körslaget och drack två glas vin.
Så på söndagen var man ju väldigt pigg, så då blev det en "köksdag". Hann göra två sorters matbröd, en sorts muffins, en långpannekaka och göra egen sill. Sprang över holken med dammsugaren också för det behövdes. Släpas ju in så kopiöst med grus nu, och så följer det med och ligger överallt. Smurfen har inte varit pigg i helgen, hon var hemma i fredags från skolan och så även idag. Men hon fick följa med till Sporthallen igår kväll och kolla på B/H´s herrars playoff.
Gick bra det med, blev ju en stabil seger. Och över 300 i publiken! Det har jag inte varit med om sen Ljusnan cup-tiden tror jag...och det är ju några år sedan!

Så idag är vi hemma och vabbar, Smurfen ligger i soffan framför tv´n och hostar och snörvlar och jag springer fram och tillbaka i tvättstugan. Blev ju liksom en ofrivillig "ledig" dag det här så då skyndade jag mig och kolla om det fanns nån tvättid idag, och det gjorde det ju som tur var. Då hinner man tvätta undan lite innan det är dags för att dra till fjälls på torsdag.

Nej, nu är det snart dags att springa igen, och läge att fundera på lunch. Blir troligen bara korv med bröd idag eftersom Smurfen inte är ett dugg hungrig!

/Tina

Inga kommentarer: