fredag 9 maj 2008

Sol,vind,vatten och ledigt!

Fint väder och ledig- kan det bli bättre?
Har sprungit runt på stan idag i desperation efter nåt nytt till helgen. Hittade en nödlösning på Lindex men det var väl inte det som stod längst upp på min önskelista. En grön skjortklänning i lite militär-stuk i överkomlig prisgrupp. Men med den kom också frågan : vad ska jag ha mer till? Leggings,ja, men vilken färg? Vilken sorts skor? Som jag nämnt i tidigare inlägg ska vi ju iväg till Bålsta på konferens i helgen, med galamiddag och disco i morgon afton. Hur tusan ska man anpassa klädseln efter de premisserna? Orden "gala" och "disco" rimmar lite illa tillsammans! Nåja, vad är väl en klädkris jämfört med katastrofen i Burma? Med tanke på att klädkrisen drabbar MIG och det har inte cyklonen i Burma gjort så måste jag nog säga att klädkrisen är större just nu....

Ikväll står packning på schemat och leverans av Tilde till världens bästa svärmor och svärfar. Hon ska få sova där hela helgen och i morgon ska dom till Torrbergsbo på 60-årsbaluns. Det bästa ,enligt Tilde, med att sova hos farmor är att hon får två prinskorvsfrukostar (smaka på det ordet!) Självklart ska hon ha cykeln med eftersom hon nu är stor tjej som kan cykla utan stödhjul! Har köpt godis så hon klarar sig hela helgen (om inte farfar hjälper till vill säga)!

Det kommer att kännas konstigt att vara hemma ensam med mannen ikväll och dessutom få åka iväg och umgås med bara vuxna människor i helgen. Mannen och jag har bara varit bortresta tillsammans en gång på alla år sedan vi fick barn, och det var på en Birka-kryss när jag fyllde 30. Så man kan inte påstå att vi är bortskämda med "vuxentid"! Så vi ser verkligen fram emot denna helg.......

Apropå hämtningen av mamsen i South-harbor 1 maj så kan man säga att det levererades en massa godsaker i fastigheten den dagen. Det var vin, whiskey, jäger, likör, öl, röka och en hel kasse med godis till barnen. Tackar!! Ja, vissa grejer fick jag betala själv men vi fick en del för färdtjänsten också!

Nu är det läge för att gå ut och försöka fånga lite solstrålar så man kanske får lite färg. Sen är det väl dags för mat innan vi ska till Böle med smurfen. Håll tummarna för oss, och er själva också, att det blir kanonväder hela helgen både här hemma och söderöver!

/Hulda

PS Ni måste lova att ni bojkottar Englas begravning på TV i helgen?! Visst, det är tragiskt och onödigt det som hände, men att sända denna lilla flickas begravning i riks-TV är endast osmakligt! I mitt tycke är detta något man ska ha i kretsen av de närmast sörjande. Inte på storbilds -TV utanför kyrkan eller i televisionen! SKÄMS!! FY!! USCH!!

Inga kommentarer: