torsdag 15 maj 2008

En dag på Järvzoo!

I dag har jag, Tilde och barnen + föräldrar hos dagmamman varit på Järvzoo hela dagen. Började med tågresa för vidare transport med buss upp till Järvzoo. Sedan började den långa promenaden på trä-trottoaren. Vi fick se alla djur, även om det var på långt håll i vissa hägn. Vi såg varg, älg, björn, järv, vanlig räv och fjällräv, rådjur, ren, otaliga ugglor, hökar och en trana. Och mitt i alltihopa började det snöa! Men det hindrade inte oss, vi knatade oförtröttligt på. På två ställen stannade vi och förtärde vår medhavda matsäck, smörgåsar och grillkorv (gissa vilket märke?). Varför är det så gott med mat/fika i det fria? Kanske ett fall för "Våga fråga"!

I går fyllde så vår "smurf" hela SEX år. Är det så länge sedan maraton-förlossningen som Gud glömde ägde rum? Det var iaf då jag bestämde mig för att aldrig mer skaffa barn, men på senare år har det blivit en ekonomisk fråga. Bygga ut huset, köpa minibuss.... nej tack!!!! Jo, för att återgå till Tildes födelsedag så blev det en dag kantad av snören, papper, tårtor, främmande och svordomar. Det blev mer folk i stugan än jag hade räknat med så det var ju tur jag hade bakat en kladdkaka som "back up" till gräddtårtan från Sommars. Apropå svordomarna så var det svärfar som stod för dom. Tilde fick nämligen trädgårdsmöbler i miniatyr till lekstugan av svärmor och svärfar och vem passar då bättre att skruva ihop dom än Mulle Meck. Men, det var visst något "fel" på konstruktionen för svordomarna stod inte med i bruksanvisningen!? Ja ja, Tilde var ju nöjd med dagen iaf, och på lördag fortsätter kalasandet. Då står barnkalas på fm på programmet (med temat djungel) och sedan har vi några timmar av röjning och iordningställande tills det kommer vuxna gratulanter på sen-eftermiddagen. Då ska jag försöka få till en varm tårta som lite "matigare" fika (jo det finns varm tårta!!), som jag aldrig gjort någon gång så det blir spännande. Återkommer om det blev en flip eller flopp!

Nu laddar vi för en kväll i TV-soffan, så återkommer vi en annan gång.
Fy f-n, jobbardag i morrn igen! Måndag och tisdag gick så jäkla lätt att jobba, antagligen pga helgen vi hade. Men det är en dag sen så har vi två "lediga" igen....

/Hulda

Inga kommentarer: