torsdag 29 maj 2008

Mitt ny-gamla liv!

Dags för krafttag! Slut på godis,små-ätande och skitmat! Mitt mål är att jag ska gå ner 10 kg tills vi åker till Turkiet,och gick jag ner 23 på mindre än ett år när jag var med i Viktväktarna så ska det väl inte vara så omöjligt. Kunskapen har jag sedan dess hur jag ska göra så det är väl bara att damma av kokböckerna igen!!!! Promenerade 40 min före jobbet i tisdags, och igår var världens bästa Anny och jag ute och gick i en timme. Ikväll ska vi dra dra på oss promenadskorna igen för en liten runda. Funderar på om jag ska ta en tur med cykel på lördag innan jobbet.....
Fick en liten "morot" av mannen så att jag orkar hålla ut till målet är nått.Kan väl säga så mycket att den innehåller orden "Stockholm" och "shopping"........ Tänkte att om jag berättar här så kan ni som läser detta peppa/pusha/hålla koll på mig!

I övrigt har inte mycket hänt. Smurfen och jag var ju till Guldbyn på "taxi-uppdrag". Lönsamt.... Smurfen fick två par skor,två par byxor, nagellack och ett hårband och mannen fick ett par jeans-shorts av mormor/svärmor. Vad fick jag? Nöjet att köra bil halva dagen......
Annars så bara njuter jag av att få ha fint väder för en gångs skull när jag ärledig. Kul för alla som ska på bal idag att solen ler emot dom. Grattis Hannah för den delen!
Erik är på skolresa till Falun idag. Snacka om kontraster- 24 grader ovan mark och 4 grader nere i gruvan!

Försöker hinna med så mycket som möjligt på förmiddagen idag för sen ska jag bara sitta i solen och glassa mig. Smurfen och jag har varit och handlat, jag har gjort 3 tacopajer som står i ugnen och ska baka lite sen bara ugnen blir ledig. Smurfen är hemma med mig idag och imorrn ska hon vara med farmor (dagmamman stängt två dagar?!)

Nej, nu ska pajerna ur ugnen så.... ha det gött!

/Hulda

Inga kommentarer: