fredag 23 maj 2008

Fredag, solsken och lön

Fredag morgon, än så länge solsken. Får väl hoppas att det håller i sig hela dagen, men jag har starka tvivel på att det gör det. Det sägs att det kommer oväder på eftermiddagen, men de har ju haft kapitalt fel förr angående väder-prognoser.
I dag njuter vi av att vara ledig, sen har jag min jobbar-helg framför mig. Ser inte fram emot det, med jippo hos våra "butiks-grannar" och Mors dag på söndag. Hur det än är, ska mamma firas tar männen med henne ut och äter. Ska pappa firas stannar man hemma och kvinnorna fixar maten!
I alla fall, så ska smurfen och jag företa oss en tur till Guldbyn idag. Vi ska skjutsa mamsen (bil på Shiny) och shoppa lite med henne. Det är någon form av jippo i Byn idag och affärerna har extra-öppet och bra priser/rabatt. Vi ska passa på att köpa sommar-skor till smurfen och kanske hittar jag något själv eller nya Foppisar till E+T. Smurfen behöver även massor av byxor för hon har nästan inga som passar. Tjejen har ju dragit iväg på längden i vår!
På hemvägen så blir det en storhandling eftersom det ekar i våra skåp. Det är läge att fylla upp nu när lönen kommit idag. Det börjar märkas nu när man handlar att matpriserna har gått upp, och det är väl såklart att maten blir dyrare-det är ju något vi alla måste ha.....

/Hulda

Inga kommentarer: