lördag 31 maj 2008

Lördag.....

...och jag ska jobba. Är egentligen ledig men har tagit på mig en extra dag för tjejen som egentligen skulle jobbat är ledig. Ångrar mig lite när man vet hur knökat med folk vi hade igår och idag är ju alla lediga dessutom! Skulle hellre vara hemma men har man lovat så har man...

I dag är det fint besök i staden Bollnäs. Alla anhängare av den Kungliga familjen sitter väl bänkade på första parkett på torget när Kronprinsessan Victoria avlägger visit för att inviga handikapp-tävlingen i stan. Dessutom är det ju marknad på Långnäs så det är väl lite folk i omlopp på stadens gator och torg! Till råga på allt så skiner ju sol-fan också...men det är vi ju ganska vana vid nu. Helt otroligt vilket väder det varit den senaste veckan. Hoppas att det håller i sig nästa vecka också när skolavslutningarna står som spön i backen. Själv så kommer jag att missa barnens avslutning eftersom jag jobbar, men jag har iaf fått den stora äran att köpa kläderna de ska ha.......fast jag kommer ju inte att kunna se dem på den stora dagen! Känns väl sådär faktiskt.

Nej nu ska jag plocka ihop mina pinaler och dra mig mot stan och arbetet!
Alla som är lediga: Ha det så jävla bra i dag då!

/Hulda

Inga kommentarer: