tisdag 25 augusti 2009

Sorgsen, ledsen, deppad, frågande.....

Mitt liv är inte så muntert just nu, och förklaringen är enkel: min morfar gick bort på lördag morgon.
Att bli väckt av ett sådant besked efter en rolig fredagkväll är inte att rekommendera. Det blev ett abrupt uppvaknande och sedan flöt dagen på i en dimma. Ringa runt till nära och kära för att låta dom veta, och samtidigt börja bearbeta själv. Jag orkade inte länge kan jag säga! Tack och lov för Pär och barnen! Kände att jag ville inte vara ensam hemma hela dagen så jag bjöd hem hela klanen Brolin på mat på lördag kväll, och jag blev så glad när alla tackade ja. Jag bjöd även min pappa men han hade redan planer, men han tyckte att jag gjorde helt rätt som bjöd hem mina nära och kära en sådan dag.

Gjorde rekordtidig kväller på lördagen och sov som ett as, vilket jag även gjort resten av veckan. Söndagen gick åt till terapijobb, dvs bakning. Tjejerna var med farmor och farfar till Furuvik och jag, Pär och Erik var hemma. Åkte och jobbade som vanligt på måndag och även tisdag, men det är jävligt jobbigt måste jag säga! Helst vill jag bara vara hemma, ligga i sängen/soffan och bara grina!........

Morfar var världens bästa, och det har han varit så länge jag minns honom. Jag har alltid hängt mycket med morfar i och med att min farfar gick bort när jag var 4-5 år bara. Jag har följt med morfar (och mormor såklart) på fiske, bärplockning, bingo, åkturer i skogen och mycket annat. Alla somrar man bott hos dom för att hjälpa till med slåttern och djuren. Jag älskade att vara hos dom på somrarna! Usch vad jobbigt det blev nu....

/Hulda

2 kommentarer:

MammaKarin sa...

Hua då, stackars dig. Tänker på dig i ditt sorgearbete. Kram

Mia sa...

Tänker på dig gumman.
Ta hand om dig!!!

Kram