måndag 31 augusti 2009

En välbehövlig helg!

En helg i skrattets tecken.
Det var precis vad jag behövde efter förra veckan. Mådde piss efter lördagens besked om morfars bortgång, sov som en kratta och hade miljoner saker i huvudet som fladdrade runt som all världens fladdermöss på jakt!

Som tur var hade jag massor att göra på kvällarna. Jag hade nämligen tagit på mig att baka till en namngivningsceremoni som skulle gå av stapeln på lördag. Vi skulle ju inte vara hemma så allt var ju tvunget vara klart senast onsdag kväll för leverans på torsdag. Och jag hann! Och jag tror att dom blev nöjda med mitt arbete. Jag bakade:
- Kanelkakor
- Gaffelkakor med choklad
- Hallongrottor
- Rosa-röda maränger
- Muffins med banan och choklad
- Mockarutor med hackad choklad
- Muffins med vaniljkräm och vit chokladfrosting
- Minibiskvier med vitt chokladöverdrag

Och så hade jag ju lovat Magnus att baka muffins till vår resa så jag lyckades klämma in det också en kväll! Så tack vare allt bakande hann jag inte tänka så hemskt mycket på morfar. Det var bra terapi att pyssla med detta på kvällstid. Nu är det bara att börja gruva sig för begravningen.... *ryser*.....

I kväll har det tvättas och tagits reda på tvätt. Har ju även hunnit blogga en del, och laga mat, och bakat, och funnits till i största allmänhet. Undrar hur man ska få kvällarna att gå resten av veckan tro?

/Hulda

1 kommentar:

Lena sa...

Allting var suveränt gott o jag lovar att jag kommer att anlita dig igen... =)
Mvh
Lena