onsdag 19 augusti 2009

Ledig förmiddag!

Det blev visst en förmiddag hemma idag. Fritids skulle ha stängt idag, fick jag höra igår när jag ringde dit. Så då blev man hemma till lunch idag, eftersom svärmor skulle jobba idag. Men sen får hon ta över så åker jag och jobbar.

Har väl blitt lite jobbat hemma istället. Tagit reda på tvätt, en maskin till som snurrar just nu, dammsugit, torkat golv, röjt lite här och där... Skönt att få det gjort på en förmiddag istället för på kvällstid eller helgen som det brukar bli. Då kan man kanske få vara ledig i helgen utan en massa måsten!

Från kommunen intet nytt i alla fall. Och skolan börjar imorgon?! Enligt min åsikt så är det många i det huset som lätt skulle kunna bli entledigade. Ett fall för "Lyxfällan" kanske? Handla så mycket man kan när pengarna finns, så får man ta smällen sen! Och med det menar jag, dra in på skola, vård och omsorg! Resonemanget låter väldigt snett, men dom verkar komma undan med det. Men vore det val idag så tror jag att många i det där huset skulle få komma ut i verkligheten och se vad dom ställt till med. Dom skulle nog kunna se sig om efter annat arbete!

Snart är det väl dags att fundera på lunch och sen ska vi väl göra oss klara och fara iväg!

/Hulda

Inga kommentarer: