fredag 4 juli 2008

Three days and counting...

Idag är man uppe med tuppen. Solen skiner och jag är ledig! Det blir nog en tur till Playa del Mjölkbrinko idag. Mannen sover, Smurfen sover och jag har lovat vara "dagmamma" till kusinerna Joel och Kim idag, och dom är ute och sparkar boll. Annars har det varit svärmors uppgift den här veckan, men idag skulle hon jobba så då fick dom vara med mig istället!
I övrigt har det varit en väldigt händelsefattig vecka, mest bara jobb och sånt. Det känns som en transportsträcka den här veckan, mot lediga tider. Man väntar och längtar efter sina veckor av semester och innan man vet ordet av så står man inne i holken igen och svär misstänker jag. Men då tar man fram esset i rockärmen, en veckas semester i Turkiet första veckan i september. Spar en veckas semester tills dess för att kunna åka bort och koppla av, hoppas jag. Man vet ju hur det fungerat de två tidigare åren vi åkt till Turkiet, jag har varit reseledare, lekledare och övervakare. Så när man kommit hem har man inte varit så utvilad som man kanske borde ha varit efter en vecka i utlandet. Nu är det väl tur att vi åker till samma ställe för tredje året i rad, så att man vet hur det funkar på hotellet och att man törs släppa barnen själv där. Men det blir skönt att komma iväg i alla fall så man slipper tänka på mat och städning och alla husliga bestyr.
Nej, nu ska jag ta upp lite bullar och korv ur frysen så att vi har lite matsäck med oss till playan!

/Hulda

Inga kommentarer: