fredag 25 juli 2008

Mycket sol å mycket värme!

Semestern lider mot sitt slut, både för mannen och mig, men vi fick ju fint väder på slut-tampen i alla fall! Mannen har total ångest över att börja jobba på måndag men jag känner det inte så farligt, än.... Det kommer väl kanske på söndag kväll. Det kanske hänger ihop med att jag aldrig haft en riktig semester på sommaren så jag har inte begripit att man ska ha ångest, dödslängtan och ett hopp om en snar pension! Nåja, de sista dagarna har vi endast ägnat oss åt sol och bad vid Playa del Mjölkbrinko, hela dagarna. I går gjorde vi faktiskt ett ganska tidigt uppbrott runt 14 för att vi skulle åka till Southharbor för att handla till firmafesten på lördag (imorrn), men fy vad varmt det var! Men hellre igår eftermiddag än idag på dan!!!! Angående Mjölkbrinko så börjar vi lacka ur lite på att alla (och jag menar ALLA) hittar dit snart. Och hittar man inte dit så ringer man "någon" som vet och får en vägbeskrivning så detaljerad att en blind har kunnat satt sig i bilen och kört dit själv. Från att ha varit en badplats för byns befolkning så börjar det nu likan Karlslund eller Prästnäset. Jag skulle vilja se alla badgäster där innan badsäsongen drar igång för att röja på badplatsen, men vart är dom då?! Nej, bada ska vi göra och skräpa ner men ska vi ta reda på efter oss....? Kryper dom på alla fyra och rensar bort gräset som växt för långt ner mot sanden (Tack Mamma-Karin!)? Hjälper dom till och lägger i bryggan? Håller dom med möbler där nere? Svar NEJ!!!! Fimpar, skräp på stranden, skräp på botten vid vår brygga är vad dom lämnar kvar som tack för en trevlig badstund!!!! Inte vet jag om MAX har börjat med utkörning eller men även sånt skräp har vi hittat i skogskanten! Men i morrn då djävlar i min lilla låda....
....försöker dom komma dit och bada då är det ganska abbonerat redan. Det står ett partytält där nu med stolar och bord, det kommer en traktor med vagn och grill med tillbehör, och en delegation med partyglada människor på ca 20 pers kommer att befinna sig där. Firmafest kallas det!!! Gilla läget eller flytta er!
Är dom redan där när vi kommer så kommer dom nog ganska snart att flytta på sina handdukar och picnick-korgar till annan strand för vi kommer inte vara diskreta!

Slutgnällt just nu, men!... anar vi det minsta mönster av fortsatt nedskräpning/"uteservering" kanske det kan komma en sån här tråkig "pekpinne" på skylt typ "Din morsa jobbar inte här", eller liknande! Vi hoppas på en riktigt rolig dag i morrn, utan störande moment, med lika fint väder som de senaste dagarna!

/Hulda

1 kommentar:

MammaKarin sa...

Visst är det tråkigt att det är en himlans massa folk man aldrig har sett nu för tiden nere vid mjölkbrinken och jag tycker att de tar sådan plats också, eller så är det bara för att man vill ha det som förr där dvs byborna" de gamla vanliga" man kan slänga käft med. Nu har jag mycket läsning på eran blogg ser jag, så jag får nog ta och sätta mig en sen kväll och ögna igenom innehållet. Spännande.