torsdag 5 juni 2008

Du gamla, du fria....

...ska man sjunga imorgon och vifta med det blå-gula baneret. Själv tänker jag nöja mig med att sitta i en gul solstol i en blå bikini kanske! Tänker väl inte göra så överdrivet mycket imorgon efter dessa två dagar i holken. Jag ska bara njuta av ledighet och sol.....sen går vi in i holken igen på lördag morgon och kliver ut på söndag kväll i friheten igen. Måndagen ska vi tillbringa i Furuvik och vila upp oss bland djur och karuseller!

Just nu är smurfen och jag på altan, jag dricker bira och hon Cola light (mamma-influerad?) och lyssnar på det svenskaste vi har-Kenneth & The Knutters! I sann patriotisk anda ska jag få mitt barn att gilla BRA, SVENSK musik! Hon ser inte ut att gilla det lika mycket som jag men jag har ju några år på mig att nöta in..... Apropå ingenting, jag börjar bli ganska sugen på att ta båge-kort, men har ju inte råd med varken kortet eller båge och tillbehör. Varför tog jag inte kortet när jag ändå höll på och tjafsade med bilkortet????????????

Nej nu räcker det för den här gången. Mannen kommer väl hem vad det lider han också, men man blir ju lite sällskaps-sjuk här på altanen. Sol och öl....say no more!

/Hulda

Inga kommentarer: