lördag 7 juni 2008

Från dur till moll...

Dagen började bra, sortering av tvätthög (2 veckors tvätt), vädring av sängkläder, obligatoriska samtalet till mormor, beställde kläder från HM. Sen kom smurfen upp och efter en stund kom mannen upp ( i dubbel bemärkelse). Hos grannen var det full fart hela morgonen för där skulle det vara studentfika hela dagen, lånat vårt kylskåp, lånat våra trädgårdsmöbler (slutade med en trasig stol). Sedan packade vi kylbagen med burgare, fika och diverse svalkande dryck och drog till Mjölkbrinken. Årets första dopp är numer officiellt avklarat! Satan så skönt det var!
Tillbringade eftermiddagen på playa del Mjölkbrinko innan det var dags att fara hem pga av åska runt 16.30. Tack vare smurfens val så blev vi bjuden på mat hos världens bästa svärmor och svärfar! Tacos är jättegott!
Det som lade sordin på stämningen var dödsbudet jag fick under kvällen. Min fd arbetsgivare och numera min "extramorfar" hade somnat in i sin lägenhet i Sthlm. De fick bryta sig in i lägenheten hans eftersom han inte svarade i telefonen och då satt han där, sovande..... Hoppas bara att han inte led innan utan att det gick fort.

Alla tankar går till Putte och Nicklas, hans söner. Mina tankar är hos Er... jag saknar redan Pierre.

En otroligt tråkig avslutning på en helt underbar dag.........................

/Hulda

Inga kommentarer: