fredag 13 juni 2008

4 dagars minisemester!


Ännu en vecka har passerat. Har inte hänt så mycket. Har varit lite låg efter dödsbudet förra helgen. Stannade hemma lördag, åkte och jobbade söndag. Med facit i hand skulle jag inte gjort det. Allt bara "flokade", jag var otrevlig, sa inte "halv sju" till kollegan för dagen.... Jag var inte på humör helt enkelt!

Men måndagen kopplade vi bort allt. Då tog vi matsäcken, ungarna, leendet och morfar och åkte till Furuvik. En hel dag när jag kunde koppla bort allt och bara finnas till. Vi kollade på djur, åkte karusell, fikade i det gröna, köpte lotter, spelade på chokladhjul (jag vann!).

Annars har inte mycket hänt i veckan, jobbat en dag, ledig två, jobbat idag och nu är jag ledig FYRA! I morgon kommer världens bästa svärmor och svärfar hit på middag (nej, vi är inte med barn!) och Johan och Anny. Söndagen blir en lång transportsträcka till årets begivenhet i lilla Kilafors (i mitt tycke). STAUS QUO på Herrgården! Jag, mannen och Sethegubben är där! Tredje året i rad vi är och ser dom, min femte totalt. Dom är ju så bra! Maken till partyband finns inte!!! Man blir absolut inte på dåligt humör när man lyssnar på dom, än mindre när man
ser dom!!!

I övrigt ska jag inte göra så mycket, jag ska peta ner lite frön i växthuset (sent, jag vet) men jag har inte haft tid! Kanske armeringsmattan kommer upp mot husväggen...vem vet. Och hur jag tänkt med den får ni se sen!

I morgon kl 18.00 klappar mitt svenska hjärta för Sverige. Då är det avspark mot Spanien. Zlatan i all ära, men vad säger man?! Det är ju en lagsport för faaaan! En gubbe kan inte göra ett helt lag. OK, han är duktig, men det är det många i landslaget som är annars vore dom inte med där! Tex Allbäck, Källström eller vår egen Petter!

Nej nu får det vara nog så hörs vi väl säkert fler gånger i helgen!

/Hulda

Inga kommentarer: