tisdag 11 maj 2010

Värdelöst!

Helgen som var blev ändå skitbra...
Fredagen var jag och Smurfen hemma och hade tjejmys bara.
Lördagen blev det kalas för Smurfen på Buspalatset, och jag åkte hem och mötte mamma som kom på besök. Var hemma hos mig och pratade en stund och kollade på kläder på nätet och Winestore inför hennes båtresa. Sen åkte vi ner på Mobackes och strosade runt och kollade på blommor. Jag fick lite penseer, jord och en murgröna, utan att jag bad om det. Tack mamma!
Sen hämtade vi Smurfen och åkte på Kina och käkade väldigt god mat.
Hem en sväng och sen for vi, hör och häpna, till Gävle på cruising! Jättekul blev det, och sååå mycket snygga bilar! Men vi var hemma igen runt 23.30 och då var Smurfen trött...

Söndagen hände det väl inte så mycket. Hade tvättstugan för ovanlighetens skull! Fick hit ett bord och min såå sköna solstol till uteplatsen, planterade penseerna och var på Combi och käkade. Pär hade bytlånats bil med Fredin i helgen så då blev det lite bilåkning på eftermiddagen/kvällen. Men hur skönt och fränt är det inte att köra GMC!? Man sitter som en kung, något högre upp än alla andra, och så gött det mullrar... Me like!!!

Den här veckan är det lite på gång, eftersom Smurfen fyller 8 år på fredag. Så det ska ju bakas lite och fixas. Hon ska ha kalas för kompisarna på fredagkväll och på lördag så blir det släktfika.
Kalaset ska vara Djungelkalas, så jag har lite grann och fixa till det. Och så kom jag på att jag inte köpt några papptallrikar, muggar och sånt...typiskt! Hon tänker bjuda på tacos, grönsaker, dip och så ska man väl ställa iordning dom obligatoriska godispåsarna... Tänkte försöka hinna ner på stan på lördagförmiddag och köpa lite sista-minutenpresenter. Har redan en del presenter men det är mer som hon önskat sig som jag inte har råd med förrän lördag. Så pappa, jag vet att du läser: kommer du på fika på lördag ska du få dina pengar då OCH filmerna jag haft hur länge som helst!

Nej, nu ska jag fortsätta slöa i soffan och ladda upp inför morgondagen...

/Tina

Inga kommentarer: