tisdag 18 maj 2010

En BRA helg!

Som ni såg i förra inlägget så har helgen till stor del bestått av kalas för Smurfen, men jag har även hunnit med lite annat också. Fast vi måste väl avklara Smurf först. Hon fick mycket presenter, bland annat ett tält (riktigt), en massa kläder, mycket pengar, melodifestivalskiva, smycken och en alldeles egen mobiltelefon! Vilket är jättebra här på "Lenninge norra" där hon är ute med kompisar större delen av kvällen. Nu slipper jag gå runt och leta henne när det är mat, eller läggdags...

På lördagförmiddag var jag på stan innan jag skulle åka ut till Hårga och kalasa, hade ju tänkt flumma lite och shoppa bara till mig, mig, mig! Ja, jag köpte ju faktiskt en dvd-film men vad tror ni man har i kassarna innan det är klart? Jo, trosor och strumpor till Smurfen, en dvd-film som Erik, Teresia och Smurf fick tillsammans och en kasse bärs till Pär, lite som tack för en del av ölen jag fått av han. Så klart att man inte hittar nåt till sig själv när för en gångs skull tänkt det!

Efter avslutat kalas for jag hem och plockade och diskade lite. Sen kom Elin och vi satt i soffan och pratade, skrattade, lyssnade på musik, fikade och kastade ett halvt öga på tv´n emellanåt. Jag drack nån öl och sen for vi på stan och kollade. Och Sport In var inte direkt nån höjdare kan jag säga! Tråkigt!!!

Söndagen var det ju väldigt dåligt väder på förmiddagen, vilket var typiskt när man var uppe tidigt och var pigg och hade tänkt tagit en promenad ner till Mobackes och myst runt lite där. Men vid lunch messade jag Pär och frågade om han och ungarna ville följa med Combi och käka, så då kom dom och så for vi dit. Sen blev det en sväng till Albert & Herbert, Rusta, Elgiganten för att avsluta med lite mathandling på Prix. Hittade 4 vita blomkrukor på A&H iaf, så nu ska jag bara ha 3 gröna växter också...

På kvällen blev det lite slöande i soffan, innan det blev älg- och björnspaning i skogen med Tom. Dom hade ju sett 4 nallar i Lilltjära så då tyckte vi att det borde var fler ute på men icke! Det vi såg var 2 svanar, 2 rådjur och en älg. Runt 22 blev det för skumt för att se nåt så då åkte vi hem till Tom och kollade på "Småstadsliv 3"! Sååå bra!!! Längtar efter nya projekt med det gänget!

Sen var det bara att åka hem och sussa, för det var ju dags att jobba på måndagen igen... Och där är vi ju! Mitt i jobbarveckan typ! Ikväll är det tvättstuga som gäller och förbereda lite matsäck åt Smurfen, som ska på Järvzoo med klassen imorrn. Och på lördag drar vi till Furuvik, jag, mamma, Smurf och Teresia. En riktig "tjejresa"! Hoppas, hoppas på bra väder!

Ja, det var lite om de sista dagarnas evenemang. Och jag vet ju vissa som läser denna blogg: sätt igång och skvallra och analysera nu!

/Tina

Inga kommentarer: