fredag 21 maj 2010

Dramatik!

Ja, det kan man säga att det var här i holken härom natten. Pratade med Pär i telefon vid 23 på onsdag kväll och var då på väg i säng. Men efter avslutat samtal så "skulle jag bara" några grejer och blev uppe en stund till. Vid 00 så skramlade det till i Smurfens rum och jag gick dit och smög upp dörren och kollade vad det var. Hon brukar ha sängen full med saker så jag tänkte att det var något sånt som åkt i golv, men när jag öppnar dörren ser jag en lampskärm på golvet och lampan i sängen. Och det pyr och ryker från lakanet, madrasser och täcke!

Sliter upp Smurfen ur sängen, rycker ur lampsladden, flyttar lampan och tar vattenglaset hon har vid sängen och häller över! Snacka om pulshöjning! Tror inte Smurfen riktigt fattade vad som hände, för hon somnade ganska omgående när det var OK att lägga sig igen. Men lakanet är förstört, bäddmadrassen måste jag köpa ny, påslakanet duger men ska kastas när det är dags för tvätt...

Var liiite svårt och somna efter det men runt 3 tror jag att jag lyckades, och sen upp och jobba...inte direkt pigg. På torsdag förmiddag tror jag chocken kom för då blev jag alldeles skakis och illamående. Vad hade hänt om jag hade gått och lagt mig när jag tänkte göra det? Så ska man väl inte tänka, men man kan ju inte låta bli... Nu gick det ju bra ändå, men det blev en ommöblering av rummet på torsdag kväll i alla fall. Ingen säng i närheten av fönster och fönsterlampor!

/Tina

Inga kommentarer: