onsdag 5 maj 2010

Valborgshelg!

Nu är vi där igen! Det är f-bannat vad dålig jag blitt på det här! Tar mig alldeles för sällan tid att blogga...men ska väl försöka mig på en rapport av vad Valborgshelgen innehöll.

Jobbade hela dagen i fredags, trodde att vi skulle få det lugnt i och med att många tycker att det är en "helgdag", men ack så vi bedrog oss! Det var häcken full från det att man klev in genom dörren tills att vi låste efter oss. Ja det lugnade ju ner sig lite på eftermiddagen men inte alls som man trott!

Trött och surrig i huvudet åkte man hem, knäppte på lite bra musik och surfade på datan och bara slappade! Tog mig i kragen och gick och duschade sent omsider, plockade ihop lite prylar, satte mig i bilen och for ut till Knisselbo. Skulle spendera kvällen där ute med större delen av fam. Stridh och grannar. Det blev en mycket trevlig kväll! Det blev kase, skratt, surr, Buzz hos Mia och Martin, skratt, surr, musik och skitprat hos Tom, lite mer skratt och surr...och sen var det dags att lägga sig! Var ändå ganska pigg på lördagen, men gjorde mig ingen brådska. Vi bubblade och pratade, skrattade och hade det bra.

Åkte hem på eftermiddagen, slöade en stund och satte mig sedan ånyo i bilen och for ut till Hårga där det skulle bjudas på grillat och Körslaget-final! Det spelade för min del ingen roll vem som hade vunnit, för jag tyckte att båda körerna var helt suveräna! Någon pilsner slank det väl i också, men det blev lugnt.

På söndagen var det en städ- och bakdag. Skönt och ha det gjort inför veckan! Förberedde även måndagens middag redan då. Skulle ha laxgratäng och det tar sin lilla tid, så det var skönt att ha det gjort. Bara att värma på när det var dags att äta på måndag kväll. Har varit väldigt duktig tycker jag själv den här veckan, har förberett morgondagens middag redan kvällen innan!

I helgen vet jag inte vad som händer, Smurfen ska på kalas på lördag på Buspalatset, mamma ska komma och hälsa på (första gången sen jag flyttade hit!) och sen vet jag inte mer...men det brukar ordna till sig bara helgen kommer!

/Tina

Inga kommentarer: