torsdag 13 maj 2010

Skräll!

Andra inlägget samma vecka- det måste ju vara en skräll det!

Igår var det ju onsdag och många i detta land tycker ju att det är någon form av "helgdag" det iom att det är Kristi Himmelsfärd idag, men det är ju faktiskt bara en helt vanlig onsdag. Och i morgon är det ju en "klämdag" när folk och företag ser en anledning att hålla stängt och vara lediga. Dom anar inte vad det ställer till det i transportbranschen! Godset ska hållas på och lagras någonstans tills på måndag, och då kommer dom att ringa och leta grejerna och vilja ha dom helst förra veckan. Men vadå? Hade dom jobbat på fredagen så hade ju fått grejerna då! Eller tänkt till lite och beställt tidigare så dom hade kunnat få godset igår onsdag...
Ja, det var bara min åsikt om det hela!

Själv så var det en väldigt lugn och städad kväll igår i alla fall. Efter jobbet så åkte jag hem och började baka till helgen, och efter det så var det läge att kasta ut alla mattor och röja i holken. Det är ju helt fantastiskt vad damm det blir hemma, fast det är bara jag (och Smurf varannan vecka). Fast jag i alla fall dammsuger minst en gång i veckan så blir det stora råttor på en gång!

Senare när allt var gjort hemma så blev det filmtajm ute hos T. Så nu äntligen, har jag sett hela Stieg Larsson-trilogin! Så bra den var!

Så imorse var man ju pigg och uppe tidigt, så det var bara att ge sig på bakningen igen. Så nu har jag (tror jag iaf) gjort undan allt fika till lördagens kalas. Sen kom Smurfen och Tessan och var här ett par timmar medan Pär skulle skruva bil. Blev några timmar dötid i soffan på eftermiddagen, sen åkte jag ner på stan och solade och mötte upp Pär och kidsen på Milano för pizza. Och ikväll har det varit bara tv och bloggande. Känns som att den här lite lagom softa dagen behövs inför de två dagarna som kommer! Det blir fullt upp kan jag säga!

/Tina

Inga kommentarer: