söndag 23 maj 2010

Lite övrigt från veckan som gått!

Skoskörden!
En glad Smurf på Lilla K!

Har ju hänt förvånansvärt mycket den här veckan, för att vara en vecka i mitt liv! Det brukar ju inte hända något alls...

Tisdag kväll blev filmkväll med Tom. Vi kollade på "Body of lies", en lite halvmysko film med Leonardo DiCaprio. Den var väl sådär, men gick ju att titta på.

Onsdagen hände det inte så mycket på kvällen, men som jag berättat i tidigare inlägg så var det ju lite drama på natten då!

Torsdagen var man ju lite seg, men det fick ju gå. Var och solade en sväng på kvällen. Har börjat prova låta Smurfen få vara själv kortare stunder då och då, och en halvtimme är ju lagom att börja med. Hon ska få pröva ta lite ansvar med nyckel hem och komma ihåg att låsa om hon går ut och sånt. Men hitills går det bra, hon låser till och med dörren när hon är ensam inne i holken, och det utan att jag sagt nåt. Tom kom förbi för och kolla hur det var med mig efter nattens upplevelse, då han sett på mig på jobbet att jag var lite uppjagad. Det är en riktig vän det!!!

Fredagen åkte jag och Smurfen upp till Byn direkt efter jobbet, eftersom mamma skulle köpa skolavslutningsskor åt Smurf. Det slutade med att det blev två par skor åt Smurfen och även jag fick ett par. Tackar! Mamma bjöd även på mat och sen åkte vi upp till Kyan för jag skulle leta gamla saker efter farmor som passar in min holk. Hittade ett par saker, och det blev bra också.

Lördagen var det ju Furuvik, och på kvällen blev det en sväng till Söderhamn på cruising med Fredin, Emelie, Pär och Smurf. Som tur var slutade det regna när vi parkerade så det blev en skön kväll ändå. Ganska mycket folk och bilar var det.

Söndag idag, och man har varit hur pigg som helst. Hade tänkt ta en promenad ner på Mobackes men det satte ju vädret P för, så det fick bli bilen. Jag och Smurf gick runt och myste bland blommor och djur och så tog vi en fika på Lilla K. En soft mamma-dotterstund! Blev även två murgrönor som fick följa med hem. Sen en sväng till Prix för att handla lite inför kommande dagar och sen hem och laga mat. Sedan har vi bara myst med film, chips och dipp. En skön söndag!

/Tina

Inga kommentarer: