söndag 23 maj 2010

Furuvik!

Två tjejer mitt i Piratskeppet!
Ena sidan av bussparkeringen!




Lördagen var jag, mamma, Smurfen och Teresia till Furuvik. Det var Kommunal som ordnade resan för sina medlemmar, till ett väldigt förmånligt pris där allt ingick: bussresa, entre, fri åkning och mat. Man blev ju väldigt glad när man klev upp på morgonen och såg att vädret visade sig från sin bästa sida, strålande solsken! Och efter en snabb fråga till en gammal klasskompis i Gävle så var det likadant väder där också!

Pär skjutsade upp oss till Byn, eftersom vi skulle kliva på bussen där. Men jisses vad folk det var i Furuvik! Hörde nån gång under dagen att det var 65 bussar och nånstans mellan 9000-12000 pers där! Så ni kan ju lista ut att det var väldigt lååånga köer till allt! Vi stod 40 minuter i toakö...

Men mamma hade ju en filt med sig så vi parkerade den på en gräsplätt mitt bland karusellerna och där satt vi och tjejerna fick springa som dom ville. Vi fikade, köade till karuseller, köpte nån lott och snurrade lite på chokladhjul. Och det visade sig att igår var chokladhjulen var min grej, storvinst på alla tre hjulen! 2 kg Toblerone, 2 kg Mjölkchoklad och 2,1 kg Plopp!!! Var lite mycket att släpa på hem... Pär höll på att bryta ihop när han hämtade oss i Vik och såg all choklad vi kom med!

Trots allt så tror jag att det var två nöjda tjejer som åkte hem igår, fast lite trötta.

/Tina

Inga kommentarer: