fredag 5 februari 2010

Värdelös!

Har kommit till insikt att jag är helt vädredlös på att blogga nu för tiden! Jag gör ingenting spännande som det är värt att rapporetra om, Smurfen är så pass stor att hon gör inga världsomvälvande framsteg längre och det känns som att allt går på sparlåga just nu!

Jag är mest bara hemma, och gör ingenting känns det som. Jag städar, tvättar, bakar, slösurfar runt, kollar på tv och när man gjort det så börjar man om igen!!! Det händer ingenting!!! Anny kom förbi på en visit förra lördagen och fikade lite och jo förresten, förra helgen var det lite fest i holken. Hade lite kompisar här, vi kollade på Robinson-finalen, svingade några bägare, spelade lite spel och mest bara surrade. Det är väl det mest rafflande som hänt de senaste veckorna. Jag måste bli bättre på det här, både bloggandet och att hitta på något att göra. Har ju hur mycket tid som helst för mig själv varannan vecka när Smurfen är hos Pär, men får jag tummen ur då: NEJ! Men som vädret varit den senaste tiden har jag inte karaktär att klä på mig och gå ut och promenera ens...

Men i morgon ska jag faktiskt ut på en lite road-trip! Ja, inte bara jag för jag vill inte åka Caddyn längre än inom stadsgränsen... Pär, Smurfen och kanske Teresia ska nog också med. Ska dra iväg en sväng upp till Byn för och kolla utbudet på INTO som vi fick presentkort på i julklapp, och Smurfen ska på Ekmans i Alfta. Hoppas att dom fått hem lite nyheter på INTO så att man kanske kan få sig nåt nytt. Är sugen på ett par nya jeans, men det är ju svårt när man är bredarslad som jag! Sitter dom bra upptill så är det ungefär som två vardagsrum som fladdrar runt vaderna, och hitter man några som är snygga nertill så kan man dra upp dom till halva låret ungefär...suck! Vilket i-landsproblem!!!

Ska nog kanske åka upp till Kyan en sväng och kolla om det finns några gamla längdskidor kvar efter mig, för ungarna har tydligen blivit väldigt haj på det här med skidåkning ute i Hårga. Jag tror (och hoppas) att det finns åtminstone ett par kvar, men pjäxor är det nog sämre med... Ja, det är väl bara till att botanisera ute i "stallslidret"!!!

Ikväll har jag fredagsmys med mig själv: jag har städat badrummet och av bara farten så tog jag köket också, och snart ska jag dra till tvättstugan! Härlig fredag!!! Kanske slappnar av med lite Let´s dance sen...

Ha en bra helg gofisar!
/Tina

Inga kommentarer: