måndag 8 februari 2010

Lördag!

3 meter snökoja!
Bara lite snö på växthuset!!!

Smurfens eget Robinson!


Ja, en tur till Byn var det som stod på schemat denna dag. Pratade med modern på morgonen medan jag väntade på att Pär och tjejerna skulle komma och hämta upp mig, och då konstaterade hon att det fanns inge skidor kvar efter mig. Eller jo, ett par som var 180 lång och det skulle inte funka till tjejerna! Så döm om min förvåning när hon erbjöd sig att lufta libran och betala två par skidor, bara vi åkte till Knåda sport! Inga större protester från min sida där inte!!!

Så efter ett stopp på Ekmans så bar det iväg mot Knåda, och vi konstaterade rätt så snabbt att vi var definitivt inte ensamma där! Meen vad folk!!! Fast skam den som ger sig, vi lyckades i alla fall komma ut därifrån med två par skidor, stavar, pjäxor och två toppluvor som vi lyckades tigga åt oss!

Sen in på Byn och INTO. Och jag hittade jeans! Svarta, lite pösigare modell med knyt vid vristerna (om ni förstår vad jag menar) och en grå supersnygg tunika (som dessutom var på rean), och Pär hittade också ett par jeans för sitt presentkort. Sen så blev det mat på Pelles innan vi styrde farkosten mot Bollnäs igen. Följde med ut till Hårga och hjälpte barnen att bygga en snökoja, jobbigt kan jag säga! Det var nog många år sedan man använde dom musklerna kan jag erkänna!

Kvällen viktes för tv-soffa och Melodifestival. Och det enda jag har att säga om den är: DYNGA!!
Synd att Dolph var utom tävlan för han var bäst!!!



/Tina



Inga kommentarer: